Welkom (opnieuw) op het Vlaamse Prostituees Forum

Algemene info en beschrijving van dit forum.
Mededelingen van het beheer.
Forumregels
Beste leden!

Het covid-19 virus gooit roet in het eten bij iedereen, overal en uiteraard in elke sector.

In de sector van prostitutie, erotische massage of zelfs gewone massage, is lichamelijk contact onvermijdelijk. Contact met lichaamsvloeistoffen is onvermijdelijk en houdt een zeer groot risico in, en ik heb het niet zozeer over sekseel overdraagbare aandoeningen (een risico dat uiteraard aanwezig is) maar over de transmissie van het covid-19 virus wat niet enkel gevolgen heeft voor de drager, maar ook voor bijna iedereen waarmee die persoon in contact komt. De meesten onder jullie behoren niet echt tot de leeftijdsgroep die grote risico's loopt (voorlopig toch niet volgens de epidemiologische statistieken) echter de verspreiding gebeurt onzichtbaar en iedereen loopt risico, zowel DVP, klant, familie of dichte kennissen van de wandelaar, als elke persoon waarmee je toevallig fysiek contact zou hebben of in het slechtste geval zelfs via een contact met voorwerpen.

Neem uw verantwoordelijkheid en neem geen onnodige risico's voor jezelf noch anderen!!
Plaats reactie
warmweer
Site Admin
Site Admin

Bericht door warmweer » 05 apr 2004, 00:41

warmweer schreef:Na wat getwijfel, een besluitneming ten nadele van het verder gaan met "VP", en verandering van mening, tijd zoeken (en vinden) om de site verder (lees opnieuw) te ontwikkelen, een test (en leer-)fase is het er toch van gekomen.

Er staan nog heel wat veranderingen op het programma, maar we hebben besloten er alvast mee te beginnen. Het essentiële is er nu, voor de rest hebben we nog tijd.

Velen zullen met heimwee terugdenken aan de fameuze reglementen van "VP" destijds. Wees gerust - die goede gewoonte wordt niet zomaar overboord gegooid. Ook hier gelden enkele regels die in de volgende dagen ge-update zullen worden.

Nog veel plezier op (en door) het nieuwe Vlaamse Prostituees Forum
Het bericht hierboven werd bij de opening van VPF gepost op 3 april 2003 om 1:57 pm. Toen werden we gehost door Lycos Tripod.

Op 25 maart 2004 werd de site echter ontoegankelijk gemaakt door Tripod :cry:

Op 26 maart ergens in de vroege uurtjes kwam VPF weer online met als host Thefreeserver. Al snel bleek dat dit geen definifieve oplossing was en dat een stabielere host nodig was. Een gratis host vinden die voldeed aan al de voorwaarden was/is bijna onmogelijk, zeker nu VPF gemiddeld reeds 600 bezoekers per dag had en bandbreedte en databasegrootte limiterend werden.

De zoektocht werd echter snel beperkt tot 2 opties.

De eerste optie: gezien het sluiten van het forum van Erotiekland heb ik de vraag gesteld of Erotiekland eventueel hosting (komt neer op ongeveer 150 euro per jaar) voor ons zou willen betalen. Het antwoord hierop was positief en stappen in die richting werden ondernomen, doch niet geconcretiseerd omwille van...

De tweede optie: Tengevolge mijn melding op dialogueslib dat VPF tijdelijk uit de lucht was, kreeg ik een mail van dialogueslib met o.a. de vraag wat we van plan waren. Om een lang verhaal kort te maken: dialogueslib heeft ons geholpen om een geschikte host te vinden en uiteindelijk worden we nu gehost op dezelfde server als dialogueslib zelf hetgeen betekent dat de beperkingen op bandbreedte, webspace (inclusief database), enz.. ruim onze verwachtingen (hoop) overtreffen (dit was het doorslaggevend argument).

Vandaar dit welgemeend dankwoord aan Erotiekland en aan dialogueslib voor de voorstellen die zij ons gedaan hebben.

warmweer
Site Admin
Site Admin

Bericht door warmweer » 24 jan 2008, 23:44

Bon, ff tijd voor een kleine update (of beter historiek)

Zoals de meesten onder jullie weten was er al lang sprake van "de nieuwe versie" van phpBB (vanaf half 2003 IIRC). De uiteindelijke release heeft lang op zich laten wachten omdat het bijna van 0 af opnieuw geschreven is.

Ik had wat gespeeld met een beta versie begin 2007 en zelfs met een RC half 2007 en wat modificaties gemaakt om alle functionaliteiten die ik in phpBB2.0.x ingebouwd had, ook in de nieuwe versie te kunnen gebruiken. Spijtig genoeg is er zoveel veranderd aan de uiteindelijke release (en heb ik het vanaf half 2007 niet meer aandachtig gevolgd) dat er gewoonweg niets meer bruikbaar is van al mijn codeerwerk. Gelukkig genoeg zijn toch enkele belangrijke functionaliteiten nu standaard ingebouwd in de software.

Door het virus voorval half december is echter de hele planning in duigen gevallen en is er (buiten onze wil om) een lange onderbreking geweest van VPF. Op zich was de transfer naar een nieuwe host geen probleem voor mij (immers dialogueslib heeft daar alweer een hele grote hand toegestoken (waarvoor un grand merci) maar het tijdstip waarop de overgang naar phpBB3 moest gebeuren (eindejaarsperiode) kon niet slechter, temeer daar toch eens heel goed onderzocht moest worden of VPF geïinfecteerd was of niet, dit op het niveau van de bestanden, maar ook (en dit is veel moeilijker na te gaan) op het niveau van de database. Na een hele reeks controles (reken maar een paar dagen in totaal) ben ik er bijna 100% zeker van dat VPF zelf niet geïnfecteerd was maar de server. Uiteindelijk maakt dit voor de gebruiker geen bal verschil uit - maar het is een opluchting dat VPF niet de oorsprong was (ik heb althans niets gevonden) en dat mijn aanpassingen van vroeger geen achterpoortjes geopend hebben. In ieder geval - een andere, betere beveiligde server en met recentere software drong zich op.

Tot daar alles goed en toen begonnen de problemen - ik kon de backup van de database niet uploaden naar de nieuwe server (weeral hulp gevraagd en gekregen van dialogueslib).
Daarna (en ondertussen wel lokaal alles geïnstalleerd en getest en wat kleine aanpassingen gedaan) phpBB3 installeren en de oude database converteren - tot 5x maal toe want steeds was er een probleem met de paswoorden die niet geconverteerd konden worden - uiteindelijk na lang zoeken ging het licht aan - verschillende collaties van de databases (want phpBB3 geeft volledige native UTF-8 ondersteuning - zelfs unicode) - en dus ergens in de derde week van januari (denk ik) tijd gevonden om opnieuw te beginnen en het resultaat was/is eindelijk een werkende versie waarbij niet iedereen een volledig nieuwe paswoord moet aanvragen.

Wat brengt de toekomst?
Vooreerst moet er nog wat aan de rechteninstellingen gesleuteld worden, momenteel zijn de moderators een paar rechten kwijt - dit moet prioritair opgelost worden.
Dan zijn er een paar BBcode functies die ik moet toevoegen (eigenlijk het enige van mijn oud codeerwerk dat nog bruikbaar zal zijn).
De aanduiding Vandaag en Gisteren (bij een recent bericht) wil ik in een opvallend kleurtje (dat vond ik nou net een van mijn leukste aanpassingen in phpBB2 en het verwondert me dat dit niet standaard in deze versie zit).
Ik ben ook niet echt tevreden met de look van de nieuwe stijlen prosilver en subSilver2 - dus een andere stijl (meer in de richting van mijn favoriete Aeolus van phpBB2) komt eraan (wanneer weet ik niet - iemand moet het eerst maken :( )
En nu ik het toch over de stijl heb - ik ben ook niet echt tevreden over de positie van de smilies en poster-info langs de rechterkant - binnenkort komt er wel een poll om jullie mening hierover te vragen.

Oops, bijna vergeten - we hebben een nieuw logo nodig (139 x 52 pixels groot of toch iets in die nabijheid) - dus wie zich geroepen voelt moet zich niet inhouden. Het formaat zie je hieronder en phpBB kan vervangen worden door VPF.
oude afbeelding bestaat niet meer

Binnen een weekje komt er een topic waarin je wensen voor het forum kunt uitdrukken - alvast 1 zaak moeten jullie zeker NIET meer vragen en dat is de privé berichten - immers die komen terug :D (zij het waarschijnlijk pas eind februari)
The average woman would rather have beauty than brains, because the average man can see better than he can think.

Plaats reactie