veel-voorkomende termen in zoekfunctie.

Open forum voor vragen en wensen ivm het board.
Ook bugmeldingen en problemen horen hier.
Forumregels
Beste leden!

Het covid-19 virus gooit roet in het eten bij iedereen, overal en uiteraard in elke sector.

In de sector van prostitutie, erotische massage of zelfs gewone massage, is lichamelijk contact onvermijdelijk. Contact met lichaamsvloeistoffen is onvermijdelijk en houdt een zeer groot risico in, en ik heb het niet zozeer over sekseel overdraagbare aandoeningen (een risico dat uiteraard aanwezig is) maar over de transmissie van het covid-19 virus wat niet enkel gevolgen heeft voor de drager, maar ook voor bijna iedereen waarmee die persoon in contact komt. De meesten onder jullie behoren niet echt tot de leeftijdsgroep die grote risico's loopt (voorlopig toch niet volgens de epidemiologische statistieken) echter de verspreiding gebeurt onzichtbaar en iedereen loopt risico, zowel DVP, klant, familie of dichte kennissen van de wandelaar, als elke persoon waarmee je toevallig fysiek contact zou hebben of in het slechtste geval zelfs via een contact met voorwerpen.

Neem uw verantwoordelijkheid en neem geen onnodige risico's voor jezelf noch anderen!!
Plaats reactie
smiksmaksmok
bestaat er nog iets buiten VP?
bestaat er nog iets buiten VP?

Bericht door smiksmaksmok » 06 nov 2011, 21:30

Als je zoekt op een term dan krijg je het deksel op de neus als het gevraagde woord te veel voorkomt.
Dat gebeurt ook als je zoekt op een term alleen in de titels en op één bepaald forum. Dat vind ik nogal hinderlijk. Bijvoorbeeld, een zoektocht naar het woord "massage" in de topictitels van vpf-café wordt afgebroken omdat hij teveel voorkomt. Volgens mij is het "aantal hits" gebaseerd op de inhoud(niet de titels) van de boodschappen in alle topics.
Kan dat niet een beetje verfijnd worden zodat voor een zoektocht op titels alleen het aantal hits in de titels aangerekend worden ?

She said : I'll sock it to ya daddy.
He said ; what ?
She said : I'll sock it to ya daddy.
Righton!
http://www.youtube.com/watch?v=VlRXQEA0yj0

warmweer
Site Admin
Site Admin

Bericht door warmweer » 11 nov 2011, 11:34

Sorry voor het late antwoord. Ik had aleen paar dagen geleden een antwoord geschreven maar per abuis als draft bewaard ipv te versturen. ik heb het nu pas vastgesteld (en meteen mn bericht wat verkort wegens teveel technische prietpraat).
smiksmaksmok schreef: Volgens mij is het "aantal hits" gebaseerd op de inhoud(niet de titels) van de boodschappen in alle topics.
Het klopt dat het gebaseerd is op alle topics, maar zowel topictitel, titels als inhoud van berichten (inhoud en titel).
smiksmaksmok schreef:Kan dat niet een beetje verfijnd worden zodat voor een zoektocht op titels alleen het aantal hits in de titels aangerekend worden ?
Nope, spijtig genoeg is realtime zoeken nog te belastend. Er wordt dus met zoektabellen gewerkt. Hierin wordt elk woord dat voorkomt geindexeerd en meteen wordt er weggeschreven waar het voorkomt (zowel topic als bericht). Die tabellen worden al snel onnoemelijk groot en op een bepaald moment te groot om werkbaar te zijn. Om dat te vermijden worden woorden die in 5% van alle berichten voorkomen, gemarkeerd als te frequent omdat de indexen te lijvig zouden worden. Die 5% in stelbaar (en ik zal het wijzigen naar 8% als test).

Bij het zoeken wordt eerst gekeken welke rechten de gebruiker heeft en op basis daarvan worden zoekresultaten weergegeven, m.a.w. je zult geen resultaat krijgen uit een forum waarin je geen zoekrechten hebt.

Gezien de techniek niet stil staat, zijn er plannen voor een ander (en beter) zoeksysteem, maar ik meen dat dit pas geïmplementeerd zal worden in phpBB 3.1 (dus niet in 3.0.x)

Plaats reactie